HEDİYE MUTLULUĞUN ANAHTARI MI YOKSA?

Çocukluğumda kitaplarımı alır camın kenara geçer, saatlerce kitap okurdum. Kitaplarla başka dünyalara giderdim, benim için en güzel hediye kitaptı, o nedenle sevdiklerime hep kitap hediye ederdim.
 
Genelde her yazar okunmaya değer gelir, kaleme alınmış bilgiler ve düşünceler emek ve zaman harcanmışsa mutlaka içerisinde öğrenilecek bir şeyleri barındırır diye düşünürüm. Okuduğum her kitaptan, “Mutlaka alacağım dersler vardır, bakış açımı ve vizyonumu nasıl genişletirim?” diye bakarım. Bu nedenle de aynı anda çok sayıda kitap okur, her kitabın kenarlarını çizer, notlar alır ve ayraçlarla ayırırım. Öyle bir cümle gelir ki bazen karşıma, “Daha önce neden böyle düşünmedim?” diye bakarım…
 
Son dönemlerde okuduğum kitaplar arasında iletişime yönelik olanlar ağırlık kazanmaya başladı. Gazetecilik, nörobilim ve psikoloji üzerine ne bulsam alıyorum ve tabiri caizse suyunu çıkartarak okuyorum. İşte bu süreçte bazı kitapları okurken dikkatimi çeken bir konu, hediyenin ilişkileri güçlendirici etkisi oldu. Hediyeler sevdiklerimizi mutlu etmenin ötesinde, arada güçlü bir bağ kurulmasını da sağlıyor. Yani birine alacağınız hediye o kişiyi size bağlıyor. Çünkü hediyenizi her gördüğünde, aklına siz gelirsiniz. Bu nedenle artık kitap hediyelerimin yanına farklı seçenekler de eklemeye başladım.
 
Mutluluk Çanları Ne Zaman Çalar?
Okuduğumda şaşırdığım ve ne güzel bir duygudur paylaşmak dediğim bir bilimsel araştırmadan söz edeceğim. Mutluluk üzerine araştırma yapan Sonja Lyubomirsky, bir grup katılımcıya 6 hafta boyunca haftada 5 kez maddi olmayan nezaket davranışı göstermelerini istemiş. Bunlar teşekkür notu yazmak, yardım etmek gibi basit şeyler… Bazı katılımcılar beşini bir günde yaparken, bazıları ise her gün bir tane yapmış. Hepsini aynı gün yapanların, günlere bölenlere oranla yüzde 40 daha fazla olduğu görülmüş. Mark Twain’in dediği gibi, “Nezaket öyle bir dildir ki onu sağır olan da duyar, kör olan da görür.” Yani karşınızdakine minik bir not yazmak, güzel bir kahvaltı hazırlamak, yürüyüş yapmak, zaman ayırmak ve bunları yaparken içinizden gelerek ve nezaketle yaptığınızda mutluluk çanları çalacaktır.
 
Nezaket ile Hediye Birleştirilir mi?
 Farklı hediye seçenekleri içerisinde “ayna hediye etmenin manası ne olabilir?” diye düşündüm. Araştırdığımda da “senden daha güzel bir hediye bulamadım” şeklinde yorumlandığını gördüm. Ne kadar özel bir anlam taşıyor değil mi?
 
Yani biriyle aranızdaki iletişimin güçlenmesi için birlikte yapılan ortak işler, gezmek, film izlemek, yemek yapmak, kısaca birlikte yapılan her şey sevginin gücünü artırırken, özellikle birlikte olduğunuzda aldığınız her obje sizi o güne götürecektir. Koku hafızasının yaptığı etkinin başka bir versiyonudur aslında.
 
Sevdiklerinize aldığınız her hediye onlarla duygusal bağ kurmanızı ve mutluluğu o hediyeyi verdiğiniz anı tekrar yaşamanızı sağlar.
 
Bir kahve yaptığınızda sevdiğiniz birinin hediye ettiği kupa ile içtiğinizde, aldığınız keyif ve mutluluk artacaktır. Yaşanmış güzel anılar eklenerek içtiğiniz her yudumda işlerinize daha çok odaklanacaksınız. Mutluluk anılarda onlar da hediyeler mi saklı dersiniz?
 

Etiketler: .

Yorum Yaz